Onsdahh

Skolan idag var bara allmänt seg. Finns egentligen inget att berätta.

Det ända är väl isf att det har blivit värsta fighten mellan oss 9;or och några lärare. Anledningen är att vi ska ha luciatåg. 9;orna har alltid haft lucia-tåget, så länge jag kan minnas. Jag minns än idag när vi satt och tittade på lucia, 8 år gamla, och bara drömde om att få stå där.
Vi ska få stå där. Men det är tillsammans med 8;orna. Inte så många, men ändå. Och anledningen? För att 8;orna redan ska kunna det här nästa år, när det är deras tur att ha lucia, dom ska vara "tränade" tills det.
Och vi har absolut ingenting emot dom 8;or som har anmält sig. Jag älskar er allihop, men det är 9;ornas grej, har alltid varit det. Det är 9;orna som ska ha luciatåget.
Nu har det dessutom kommit 13(!!!) nya 9;or till luciatåget, men dom får inte vara med. Anledningen är att lärarna inte orkar ändra om alla cheman och sånt där. Visst det kanske inte är så kul, men vi 9;or får ingen mer chans som 8;orna faktiskt får. Det är deras tur nästa år. Alla tycker såhär, men då blir några lärare blir lack på oss och säger att vi kan skita i hela grejen. KUL.

Aja. Ni som läser min blogg och har anmält er - ta inte illa upp. För det är inget personligt vi menar mot er, det är liksom bara det att det är 9ornas grej. Så hoppas ingen tog illa upp iallafall!


Nog om det!
Jag & Bella gick hem till mig efter skolan och pluggade. Sen knöt vi skorna och sprang till kyrkan och tillbaka. Tog oss 14 minuter och enligt mig är det faktiskt bra. Sprang i ett bra tempo så jag är nöjd (-:



Nu börjar idol!!!! PUSS

Kommentarer
Postat av: johanna

tror vi "drog oss ur" luciatåget, för er skull, jag menar,jag skulle inte vilja att 97orna kommer och ska förstöra vår lucia, då ska inte vi förstöra eran:)

2010-09-15 @ 22:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0