världens bästa kväll

Alltså gårdagen.. Den va så awesome! Så jävla kul som vi hade trodde jag inte att man kunde ha. Seriöööööst!

Åkte iaf med 15:00 tåget till sthlm. Var framme vid 16:00. Gick runt på stan en stund med våra små (ironi) skyltar. ALLA kollade, och då menar jag alla. Det var lite kul faktiskt. Sen drog vi till mc & åt lite, och sen till tunnelbanan där vi åkte till ropsten eller nåt och sen vidare till gärdet och därifrån åkte vi buss till frihamnen. Såg idol2010 bilen och massa. När vi kom fram till själva studion så står det några från västerås-kören där utanför, och när vi kommer börjar dom vinka och applodera när dom ser våra skyltar och tröjor. Sen frågade en kille från kören om han fick ta kort på oss, och det fick han, hihi. Sen ställde vi oss i kön och kom så småningom in. Först fick vi stå i en stor lokal och vänta, sen vart man inropade körvis, och västeråskörens fans fick gå in först! Så vi gick in och upptäckte hur sjuuukt litet det var! Man tror att det är så mycket större och jag hade aldrig kunna föreställt mig att det var så litet som det var. Men iallafall så letade vi på några bra platser tillsammans med resten av picasso-fansen, och sen satte vi oss och väntade i ca en halvtimme. När klockan var kvart i började körerna öva på det gemensamma startnumret och gry forsell repeterade hur hon skulle säga och sånt. Det var kul att se, sånt man inte får se när man sitter bakom en tvskärm liksom. Sen när klockan blev 20:00 vart det hur mycket drag som helst, och alla börja applodera och skrika och ah det var sjukt kul! Vi måste ha varit dom klart bästa fansen ever! Fasen vad vi hejade. Och seriöst, när picassokören började sjunga fick man fan gåshud. Det var sjukt bra! Vi skrek hur mkt som helst efteråt. Och sen var det massa mer kul som hände, i reklamerna och sånt. Sen när det var röstning var det ju huuur spännande som helst, allvarligt jag trodde vi skulle dö. Självklart var dom tvungna att ropa upp team picasso SIST. Ååh då skakade benen ska jag säga. Sen när det var slut så gick vi ner till kören och alla ba "åh vilken bra hejarklack ni va och ååh va fina ni är" och sånt. Sen kramade vi olivia och så och träffade på rongedahls och massa. Sen var det bara att bege sig till tågcentralen och sitta där och vänta typ över 1h. Lovar på mitt liv att sveriges skönaste snubbe står i kassan på pressbyrån där, shiit va skön snubbe. Dialekten och massa! Sen när vi hade ätit kom det en snubbe och gav jossan en ros och berättade hur vacker hon var och så. (se videoklipp här nere) Och sen 23:37 gick tåget hem igen. Skrattade HELA vägen hem på tåget, jag satt och visade mina 23 dubbelhakor och vi kollade på alla bilder vi hade tagit under dagen och så. Tror även att tågdirektören var full, men det är en annan femma!



Exakt såhär sjöng han för jossan också, och jag lovar att vi grät av skratt. Vet faktiskt inte om han är seriös eller inte, men roligt var det iallafall! Först vart man nästan lite rädd, iaf jag. Jag trodde han skulle sälja rosorna, men det skulle han ikke.

Men ah nu vart det här en bibel. Men ni som har läst kanske fattar hur j*vla roligt vi hade igår. Jag önskar att jag fick göra om det igen, och det är jag nog inte själv om. Bilderna kommer senare idag, pussss


Kommentarer
Postat av: ylvisen

Gud va roligt! KUL!

2010-04-04 @ 19:13:16
URL: http://www.ylvisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0