dancing in the moonlight.


Underbar kväll säger jag bara! Skriver lite om min dag:
Var inte med på matchen idag, fast jag hade bestämt mig för att jag skulle vara det.. Jag är fortfarande hostig&sånt och ifall jag anstänger mig eller typ springer och sånt får jag värsta hostattacken och det är inge nice. Så jag stog över. Var iallafall där och kollade på, tjejerna var skitbra men irsta vann ändå rätt stort.

Sen var det bara att snabba sig ner på stan till domkyrkan där det var älskad. En stiftkonfirmandsdag för alla konfirmander i hela sverige(?). Var iallafall drygt 1000 konfirmander där + massa assistenter och ledare. Började i domkyrkan med gudstjänst. Skitcoolt verkligen när hela kyrkan var proppfull. Iallafall så, efter gudstjänsten fick alla ett vattenglas, och det glaset skulle man bära på ända till aros congresscenter, utan att spilla. Snacka om att alla kollade när det kom över 1000 pers med ett vattenglas i handen&när vi dessutom gick baklänges en bit,haha!
 
När vi kom fram till aros fick vi typ information och sånt om vad som skulle hända. Sen var det upprop, alltså alla konfirmandsgrupper. Och vi tjejer satt på vip-läktaren,för att det inte fanns plats till alla. Och det var ju huuur mycket folk som helst. Sen när dom ropade upp tillberga så vände sig fan ALLA upp mot vip-läktarn där vi stog och skrek som galningar. Sen var det tacobuffé och massa mys. Malva stackarn fick åka hem för att hon hade så ont i magen, stackarn<3. Men det var någon rolig teater där också, ung utan pung. Fan det roligaste på länge, guud vad vi skratta. För när en lagom tjock man i sina bästa år kommer in på scenen och börjar jucka i stringkalsoner, då kan man inte göra annat än att vika sig av garv.

Ah men sen var det disco iallafall, ett riktigt drag var det verkligen! Hur kul som helst verkligen, alla stog och skrek och hoppade och sjöng och ja, hela fadderullan. Sen var det en kille som ramla och bröt armen/handen. Hela handen vek sig uppåt, fy det såg så otäckt ut, stackarn! Men iallafall så var det huuur kul som helst. Och vi fick äntligen äntligen våra älskad tröjor. Vi skulle först in få några, men tack vare pontus&jonas så fick vi - tillslut - våra tröjor. Haha ägdaaa. Hoppas ni har haft en lika bra kväll som jag. Min var iallafall bäst!

+ en liten grej, idag på gudstjänsten så samlade vi konfirmander in sammanlagt 21500:-. Det ska gå till nån vattenrengöring i fattiga länder, coolt va? ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0