i´m alive

Yes, tro det eller ej. Men inte tänker jag spendera hela veckan framför datorn! Men blogga lite tänker jag iaf göra! :)

Ska dra ihop en liten sammanfattning om vad som har hänt i mitt liv dom senaste 2 dygnen.
Söndag: Bloggade ju en snabbis då. Var nere på stranden och badade och solade massor. Det var så jävla skönt. Det var stoora vågor som vi guppade på hela förmiddagen. Kan ju bara tala om att ni som inte har varit i skåne, jag tror inte ni förstår hur fint det är här, det är helt underbart verkligen. Iallafall så åkte jag med pappa & peter till affären och handlade på kvällen och fick med mig en solo-tidning hem.
På kvällen var det självklart fotbolls-vm-final! Eftersom att alla här är fotbollsgalna så blev det en väldigt taggad match. Usch för holland! Fy så fult dom spelade! Men Iniestaaaaaaa, spanien blev vm-mästare, grymt!
Somnade halv2 eftersom det var en äckligt varm natt, temperaturen gick aldrig ner under 20 grader och det var hemskt att sova i det. Låg och vred mig 2 timmar och när jag tillslut slet av mig tröjan så somnade jag som en gris.

Måndag: Eftersom det tydligen hade åskat och regnat hela natten så trodde jag att det skulle bli en regnig dag. Men så var det ikke. Trots att det spöregnade vid 7 på morgonen så stod temperaturen på 23 grader och när klockan var 9-10 så var det 26 grader och solsken. Tosselilla väntade då på oss. Tosselilla är ett äventyrstjockafjong. Typ skara sommarland. Nån som fattar? Iallafall. Karuseller, äventyrsbad och massor med roliga aktiviteter. Temperaturen stod på 30 grader och solen sken som attans, och trots att mitt dumma huvud dunkade i stort sett hela dagen, så var det en sjukt rolig dag!
Inga problem alls med sömnen inatt inte. Ställde upp alla fönster och sov i mammas bh utan byglar, dä ä najs.

Tisdag: Det är ju idag? Juste, haha. Satt och tittade på sommarlovsmorgon med barnen imorse. Det var spöregn och jag mobbade dom lite för att vi minsann hade 25 grader och solsken. När dom sen snackade om att dom var i malmö så var det inte lika roligt längre, eftersom malmö ligger 30 minuter härifrån.. Och yes, regn och åska. Men det gjorde inget, varmt som satan ändå. Regnade kanske 10 minuter, sen var det mest mulet bara.
Åkte in till Ystad centrum och kikade lite. Fick spel när jag såg Fridolfs konditori & stora torget. För er som har missat det (det kan inte vara många), så älskar jag ju Wallander. Helt galen i dom, och när jag såg framför mig alla scener som har spelats in på dessa platser mitt i Ystad så blev jag helt galen. Jag är verkligen kär. Kan man vara kär i filmer?.. Iallafall! I Ystad var det marknad och det var massor med stånd längs gatorna. För mig inhanlades bara en grej. En munk. Eller nej juste, jag och mamma sprang in på hm. Hittade ett par snygga spetstrosor för 30:- Kap? Ja. Det var tivoli också så vi var där och kikade lite. Men åkte ingenting.
När jag var liten, eller kanske 6, så åkte jag och min lillebror karusell på ett tivoli på någon marknad. Han var väl 2 år och vi fick åka en med några bilar som åker runt på en bana. Rätt högt upp men inte fort eller nåt. Iallafall, han satt längst ut, så han åkte ytterkurva liksom. Man var inte fastspänd eller något och rätt som det är så flyger dörren upp. Jag måste hålla i honom allt vad jag kan för att han inte ska flyga ur vagnen. Mamma blev livrädd men han som skötte karusellen märkte inte ett skvatt. Henrik var nära att ramla ur karusellen och vem vet hur det hade slutat? Den var högt upp. Det är anledningen till att vi aldrig åker karuseller på marknader. För tro det eller ej, men jag minns det fortfarande. Det var hemskt.
När klockan blev lunchdags så åkte vi hem och åt mat, och sen slappade vi lite. Jag spelade lite gitarr och mös lite och sånt. JUSTE. DET FINNS EN GITARR HÄR I HUSET!!!! Jag skulle kika runt lite och så kom mamma med en gitarr, som pappa stämde, och nu funkar den alldeles utmärkt att spela på! Jag är överlycklig och spelar varje dag. Vilken slump!
Åkte till Ales stenar på eftermiddagen. Men eftersom jag inte är intresserad av sånt där så stannade jag neranför "kullarna" med suss och pappa. Jag var där sist vi var i skåne och det blev ett minne för livet. Det är sjukt brant där, och man måste vara försiktig när man ska ta sig ner till vattnet neranför, några 100m ner. Där har dom btw spelat in en Wallanderfilm, en kille blir nerkastad där och dör om jag minns rätt. Men iallafall, för 2 år sen så skulle pappa springa ner för stupet, fråga inte varför. Det slutar med att han ramlar, såklart, och bryter armen. Stackars pappa, vi skrattade så vi höll på och dö, tills vi såg att han faktiskt hade riktigt ont. Så denna gång avstog vi från att gå upp där!
Blev pizza nu ikväll och snart ska jag be mamma göra en utåtbakad fläta på mig, sen ska jag lägga mig och läsa solo tror jag. Sugen på en tripp ner till stranden, men vågar inte gå själv..

Vill ni veta det bästa? Wallander-vandringen, som man kan hyra platser till, är nu bokad!!! Man åker i en stor gammal brandbil tror jag(?) och sen åker man förbi ställena där dom spelar in filmerna, typ polisstationen och så vidare.. Det kommer bli roligt! :)

Ska försöka uppdatera något mer innan jag far hemmåt iallafall, men bilder får ni när jag kommer hem. Använder bara pappas kamera och hans usb-sladd är hemma, vi hade inte samma storlek på uttagen.. Suck. Men men.
Nu vet ni whats going on. Hoppas ni har det sjukt bra vart ni än är, njut av värmen och ha det bäst.
PUSS!!!!

Kommentarer
Postat av: din emsi

haha du är ju för söt min lilla wallander nörd! jag saknar och älskar dig vännen, kom hem snart!!

2010-07-14 @ 13:47:29
URL: http://www.emmame.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0