Lite dålig bloggning.

Men så kan det va. Igår var jag upptagen med att hjälpa mamma med något baklucke-loppis nere på ip som handbollen anordnade. Orkar inte förklara vad det var men det tog mig nästan hela dagen iallafall. När jag kom hem chillade jag en stund innan jag följde med och kollade på Henriks match. Förutom en kick i facet så klarade han det bra, my star. Degade när jag kom hem och somnade skönt i min älskade säng efter Irene Huss - Glasdjävulen.

Och idag körde skolan igång igen. Började med svenska. Läste lite i böckerna vi har fått låna. Den heter "Med förintelsen i bagaget" och handlar om (den nu) svenske Sioma som levde i ett koncentrationsläger under ww2. Så jävla sjukt hur dom blev behandlade. Det är en sann berättelse alltså. Man blir tårögd när man läser. Ingen som inte har varit i något läger fattar nog hur dom blev behandlade. Orkade dom inte jobba blev dom ihjälgasade, dom gasade ihjäl tusentals barn(!?!?!?) och ja fyfan. Äckliga människor.



Seg dag, usch. Slutar halv4 varje måndag och avslutar med en timmes spanska. Alltså blä. Mitt huvud har dunkat sedan spanskan började, ogillar!!
Gick hem till Bella efter skolan och stekte ägg som vi hade på mackor sen, mumma! Sen gick vi några 100 m och kikade på ett radhus. Som sagt är ju Bellas mamma & hon på jakt efter större hus/lägenhet/radhus, och det är kul att hänga med och kika!

Efter det blev det ett varv i spåret. Gick väl sådär. Sprang hela men vart riktigt slut efteråt, kroppen sa verkligen ifrån. Ont som fan i huvet och hungrig, trött & vätskebrist hade jag också. Jaja, det går bättre nästa gång.

Jädra bibel detta blidde, men aja. Nu vet ni.
Nu ska jag besöka badrummet för en dusch och sedan krypa ner i sängen och mörda huvudvärken med lite sömn.


Puss på er!

Kommentarer
Postat av: ylvisen

Fy för huvudvärk och lång måndag!



kram

2010-09-14 @ 09:44:31
URL: http://ylvisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0