t-i-s-d-a-g

Vi låtsas att det är tisdag, även fast det blev onsdag för en halvtimme sen.
Emma kom till mig imorse, hon fick en fet grattiskram för hon fyller år idag. Grattttis gumman!


Vi drog till skolan och hade slöjd, sen ma, mu, so & slöjd igen. Blev äntligen (!!!) klar med min klänning. Den blev skitful på.. Haha inte för att jag hade tänkt använda den men ändå, hade ju varit roligt om den hade varit liiite finare.. Hehe.

Efter skolan åkte jag hem & hann plugga lite grann. Sen åkte jag, bella, frida & jennifer till hökåsen och mötte upp malva på ica. Då köpte vi korv&bröd, marschmallows, dricka, vindruvor och sånt & åkte sedan vidare till gropen där vi (malva) gjorde upp en brasa och sen grillade vi. Det var sjukt mysigt & det blev så gott så:-) Vi är verkligen kungar. Efter ettag kom carro, issa och linda så vi snackade lite med dom, och lite efter dom så kom emma och slog sig ner. Vi hade det skitmys hela kvällen, herregud nuurååå?? Kan det inte få vara sommar nu? :-(
Jag längtar tills vi ska göra dethär nästa gång, UTAN att ha läxor och prov i tankarna, underbaaart verkligen. Kom lite mer folk på kvällen och slog sig ner, åt upp våra matrester osv haha :-) Åkte väl hem någon gång vid 22 tiden. Då var det fortfarande varmt ute och sånt gillar vi! Tog massor med bilder under kvällen också så dom kommer upp här på bloggen sen när frida har lagt upp dom!

Jag stinker som en rökbomb, fyfan va de luktar bläsh, har setat vi elden hela kvällen & fått röken på mig. Är helt trött i ögonen av allt, blir alltid det när jag sitter vid elden, så mysigt.. Sen är jag trött förövrigt också, men imorn ska jag soooova. Börjar skolan 17 eftersom det är öppet hus, går till 20, nice! Har ju så mkt i skolan nu så imorn måste jag bli klar med:
Svenskan, boken om mig. Återstår 6/7 kapitel + framsida & bilder.
Biologi. Prov på torsdag, dags att börja plugga kanske? Sex & samlevnad, rätt lätt ändå..
Musik. Ah fråga mig inte varför vi har läxa i det.. Menmen, ska skriva om olika musiksorter(?)
Matte. Ska titta igenom lite mer inför provet på fredag..

Sen får det vara bra, jag är ju inte vem som helst ;-) Ställer nog klockan på 10 eller nåt så jag hinner duscha och plugga. Nej men nu vill jag bara ner i sängen och myyysa. PUSSAR.

(btw, sorry för yberinlägg..)

Kommentarer
Postat av: ylvisen

Va mysigt! Ni tog väl med er skräpet? :)

2010-05-20 @ 09:38:33
URL: http://ylvisen.blogspot.com
Postat av: ylvisen

Va bra :) Gubben tänkte nog mest på att det var ungdomar som härjade med eld :) sen är det kanske inte eldningsförbud i gropen så där rakt av men allemansrätten ger en inte rätt att elda där man vill och på plater som inte är iordninggjorda typ och det finns ju inga riktiga byggda eldplatser i gropen som det tex finns på björnön. Någon äger väl marken typ. Men som sagt, elda med förnuft och ta bort skärpet men framför allt ha mysig och ät gott ;)



pöss :)

2010-05-20 @ 22:06:12
URL: http://www.ylvisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0