Gröna lund.

Grönan igår var helt underbar. Stod först i kön in och sprang till kvasten (där det annars är 1h kö) och åkte, väntade ca 10 sekunder innan vi fick sätta oss. Åkte nästan allt, eller ja, mycket iallafall. Kan skriva såhär om det istället!

Dagens roligaste: Köar till vilda musen. Frågar Frida: "Frida vill du sitta längst fram?" Vilda musen har 4 platser i en vagn, 2 bak och 2 fram. Frida svarar: "Ja, men inte längst fram." Vi blev tysta och sen började vi asgarva. Söt-Frida!!
Dagens tråkigaste: Hmm.. Finns nog inget, skulle väl isåfall vara att det regnade i ynka 5 minuter, inget att klaga på alltså eftersom att kvällen bjöd på solsken & rätt så varmt var det också.
Dagens jobbigaste: Skitont i magen hade jag när vi kom fram till sthlm, men efter 2 cheeseburgare och en alvedon så var det problemet löst.
Dagens suraste: Tanten på tåget som trodde hon var king över alla. Hon var konduktör eller vad det nu heter, och när tåget var proppfullt så smög vi oss in till första klass och satte oss där. Visst, vi fattade vi också att vi inte skulle få sitta där, men eftersom vi inte orkade stå i en timme så satte vi oss där för det var nästan inga där. Sen kommer hon och ba: Ni får gå bort härifrån!! Bort mot andra klass!! Vi gick snällt till andra klass och letade, men somsagt var det smockfullt så vi ställde oss i en trappa mellan 2 vagnar. Det fick duga. Sen kommer hon ju såklart igen, och ger oss värsta bitchblicken, innan hon sliter upp dörren och smockar den i ryggen på mig och går därifrån. (Detta var efter att 2 andra konduktörer hade gått förbi oss och pratat med oss och varit skittrevliga.) BYT JOBB.
Dagens läskigaste: Var 1 cm på att krocka med en fiskmås i kvasten. I kvasten sitter man under själva karusellen i stället för i. (Och ja jag vet att typ alla har varit där men skriver ändå för er som inte har varit där.) När vi åker i nerförsbacken så skriker både jag & Bella eftersom att vi satt längst fram och shit va nära det var!!
Dagens modigaste: Skulle kunna säga alla utom jag. Frida för att hon åkte alla berg&dahlbanor för att jag drog med henne överallt, och Malva&Elin för att dom åkte Insane.
Roligaste karusellen: Hm. Kanske Jetline? Härlig känsla. Sen är den såå mysig att åka när det är mörkt och tivolit lyser upp hela stället.
Tråkigaste karusellen: Kanske hästarna? Nej men den var rätt så rolig iförsig.. Men det får nog bli den iallafall!
Dagens dragigaste: Amanda Jensen hade konsert, så det var ett jädra drag senare mot kvällen. Hur mycket folk som helst också.
Dagens bästa(!!): I princip inga köer till karusellerna. Vi stod i kö som max en kvart, på dom karusellerna man kan köa till i en timme annars. Så det var asnice! På samma tid som jag kunde åka en karusell sist jag var där för några veckor sen, kunde vi allstå åka typ fyra karuseller nu.

Malvas pappa kom straxt efter 22, och vi åkte hem i mörkret. Satt och snackade hela vägen hem och gamla minnen, så en hel del skratt blev det allt. Tack för dagen tjejer, den var superrolig!! Något vi verkligen ska göra om någon mer gång =)

Ni får bilder senare.

Kommentarer
Postat av: Frida

total lyckad dag/kväll. & tack för att du drog med mig och pusha mig, hade ångrat mig som tusan annars!

ÄLSKAR ER<3

2010-08-21 @ 18:16:38
URL: http://fridarebeccaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0